Pārbaudot Swedbank mobilās aplikācijas drošību, tika atklāta interesanta kļūme, kas ļauj iegūt klienta vārdu un uzvārdu, ja zināms lietotāja numurs un pastāvīgā parole. Lai gan personas datu iegūšanai nepietiek ar lietotāja numuru vien, tomēr standarta autorizācijas gadījumos (bankas mājaslapa, banklink utml.) klienta dati netiek izpausti, kamēr netiek ievadīts kods no kalkulatora vai kodu kartes.
Kombinējot šo informāciju ar klienta kontu sarakstu un atlikumiem, kas iegūstami izmantojot banklink, tiek plaši pavērtas durvis sociālās inženierijas uzbrukumiem.
Tehniskais apraksts
Mobilās aplikācijas izsaukumi tiek nosūtīti kā GET pieprasījumi uz adresi https://ib.swedbank.lv/touch/, turklāt svarīgi, ka User-Agent ir jāsatur, piemēram, vārds “Android”.
Pirmais pieprasījums ir https://ib.swedbank.lv/touch/auth?authenticate=true&language=ENG&mobileIdLogin=false&authPwd=pp&userId=nn, kur aa ir lietotāja numurs, bet pp ir lietotāja pastāvīgā parole. Korektu datu ievades gadījumā atbildē tiks saņemta json virkne
{"challenge":"cc","sessionId":"ss","securityId":"dd","loginType":3,"securityLevel":1}
Tajā cc ir drošības koda numurs, kas lietotājam nākamajā solī būtu jāievada no kodu kartes, ss ir sesijas identifikators, bet dd ir drošības identifikators. Ja klients lieto kodu kalkulatoru, nevis kodu karti, tad “challenge” netiek uzstādīts un “loginType” vērtība ir cita.
Uzmanības vērts ir fakts, ka, lai gan internetbankas mājaslapā klientam pieprasītais drošības koda numurs tiek parādīts kā attēls (drošības apsvērumi?), tomēr veicot pieprasījumu caur https://ib.swedbank.lv/touch/ šis pats koda numurs tiek nosūtīts kā ASCII teksts. Tāpat interesanti, ka parole tiek nosūtīta GET pieprasījumā, kas nozīmē, ka atkarībā no aplikācijas servera konfigurācijas, iespējams, žurnālfailos glabājas visu mobilās aplikācijas lietotāju paroles.
Lai iegūtu klienta vārdu un uzvārdu, ir jānovirzās no standarta komunikācijas plūsmas, nekavējoties veicot pieprasījumu https://ib.swedbank.lv/touch/overview;jsessionid=ss?securityId=dd, ko aplikācijas serveris šajā brīdī negaida. Šim pieprasījumam svarīgi, lai klientā būtu uzstādīta sīkdatne Swedbank-Embedded=android-app-3.2. Kā atbilde tiek nosūtīts kļūdas paziņojums HTML lapas veidā, kurā iekļauts JavaScript koda gabaliņš. Šis kods satur masīvu sessionInfo.
var sessionInfo = { jsessionId: 'ss', securityId: 'dd', securityLevel: 1, customerName: 'Alberts Kviesis', allowSingleSessionDefined: true, allowSingleSession: false, hasPrivateAccounts: false, hasBusinessAccounts: false, disclaimerAccepted: false, passwordChangeRequired: false }
Indekss “customerName” satur klienta vārdu un uzvārdu, tam sekojošie indeksi droši vien neatspoguļo patieso situāciju.
Reakcija
Par problēmu 23. oktobrī ziņojām bankai un CERT.LV. Informācija pirmo reizi paziņota publiski 12 dienas vēlāk — 4. novembrī. Saskaņā ar atbildīgo darbinieku komentāriem, šāda mobilās aplikācijas servera uzvedība atbilst specifikācijai un netikšot mainīta. Mēs centīsimies turpināt aplikācijas drošības pārbaudi un, atklājot nepilnības, ziņosim par tām iesaistītajām pusēm.
Vismaz man arī caur banklink rādās vārds un uzvārds (uzreiz aiz konta numura).
Te http://nopaste.info/a7c9675f0b.html
Njā, jūs forši parādījāt viņiem, ka varbūt tomēr IR vērts pievērst uzmanību šādai lietai.
Tiesa – varbūt tiešām app grib sasveicināties ar lietotāju jau uzreiz pēc pirmā autentifikācijas soļa veikšanas, tāpēc arī ir iespēja veikt šādu pieprasījumu.